بررسی رنو ساندرو
رنو ساندرو یک هاچبک کوچک و اقتصادی فرانسوی است که از سال ۹۴ تاکنون توسط پارس خودرو تولید و عرضه میشود. ساندرو به دلیل ویژگیهای فنی خوبی که دارد و به دلیل اینکه خودرو قابل اعتمادی است، مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفته و فروش خوبی را تجربه میکند.
ساندرو در بازار جهانی با نام داچیا ساندرو شناخته میشود که داچیا زیرشاخه رومانیایی رنو محسوب میشود و به نوعی ساندرو را باید محصول همکاری داچیا و رنو بدانیم. چندی قبل نسل جدید رنو ساندرو هم معرفی شد که البته مدلی که در ایران تولید میشود، همان نسل اول است که بر اساس پلتفرم تندر ۹۰ یا داچیا لوگان ساخته شده. نسل دوم ساندرو در طراحی ظاهری و داخلی تغییراتی را تجربه کرده و کمی از آن حالت خسته کننده بیرون آمده است. طراحی خارجی آن شباهت زیادی به نس دو لوگان یا همان رنو سیمبل دارد.
ساندرو از نظر قوای محرکه و ویژگیهای فنی اشتراکات فراوانی با تندر ۹۰ دارد و از همان موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندری بهره میبرد که در تندر ۹۰ مود استفاده قرار گرفته. این موتور میتواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند که آن را به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته خودکار به چرخهای جلو انتقال میدهد.
رنو ساندرو در بازار ایران رقبایی همچون برلیانس H320، پژو ۲۰۷i و ام وی ام ۳۱۵ را در مقابل دارد که پژو ۲۰۷i را باید جدی ترین رقیب آن بدانیم.