تست درایو و تجربه رانندگی با تویوتا CHR

تویوتا CHR بدون شک یکی از جذاب ترین خودروهای موجود در بازار جهانی میباشد. تویوتا CHR در دو نوع بنزینی و هایبرید دردنیا به فروش میرسد. طراحی تویوتا CHR به گونه ای است که دل هر مخاطبی را می برد . تویوتا CHR با تمامی جذابیت های خود به دلیل داشتن قیمتی بالا نتوانست به فروش خوبی در بازار ایران دست یابد

گاهی اوقات یک محصول جدید مانند تویوتا  C-HR همه شرایط موفقیت را یکجا دارد اما  به دلایلی که خواهیم گفت این موفقیت رنگ و بوی شکست به خود می گیرد.

تویوتا C-HR از نظر طراحی به شدت سنت شکن بوده و بازار مشتریان جوان را نشانه گیری میکند .این طراحی جذاب با باطن آرام این  مینی کراس اوور به طرز عجیبی تناقض دارد! شاید تویوتا در حجم پردازی بدنه استاد باشد اما تجربه نشان داده هرگاه یک خودروساز وارد کلاس جدیدی میشود و از طراحی رادیکالی در آن محصول استفاده میکند ماحصل کار خیلی با نیاز بازار همخوانی ندارد. همه ما تویوتا را به عنوان خودروی خانواده و بی دردسر میشناسیم سوال اینجاست که تویوتا C-HR چقدر به این سنت پایبند بوده؟

از زمان ورود تویوتا C-HR به بازار کشور به دلایل عمده ایی از جمله قیمت گذاری غیرمنطقی ایرتویا آن چنان که باید توانست این کراس اوور جمع و جور را به عنوان یک شاسی بلند ۳۳۰ میلیونی بفروش برساند.

درحال حاضر تویوتا C-HR با دو پیشرانه در داخل کشور قابل عرضه میباشد اولی یک پیشرانه ۱.۲ لیتری مجهزبه توربوشارژر می باشد که دارای حداکثر توان خروجی ۱۱۵ اسب بخار و دومین پیشرانه دارای حجم ۸/۱ لیتر مجهز به تکنولوژی هایبرید میباشد که در مجموع ۱۲۲ اسب بخار توان خروجی دارد.

در پایان باید گفت تویوتا C-HR با وجود بی نظیر بودن طراحی و امکانات و مصرف سوخت اقتصادیش نه تنها در ایران بلکه در آمریکا نیز فروش فوق العاده ایی نداشته است .اما به هرحال با توجه به قیمت زیاد این زیبای ژاپنی به سختی می توان مردم را مشتاقانه به خریدش دعوت کرد!