لندویند E33 تازه وارد چینی بازار ایران

در زمستان گذشته، چندین دستگاه لندویند وارد ایران شد و پلاک گذرموقت برای آنها گرفته شد. گویا قرار است شرکت شهر خودرو فروش این خودرو را به عهده داشته باشد.

در زمستان گذشته، چندین دستگاه لندویند وارد ایران شد و پلاک گذرموقت برای آنها گرفته شد. گویا قرار است شرکت شهر خودرو فروش این خودرو را به عهده داشته باشد.

شرکت خودروسازی چینی لندویند از سال ۲۰۰۵ با حمایت JMC فعالیت خود را در بازار این کشور آغاز کرده است. نخستین بارلندویند E33 به عنوان یک کانسپت در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۶ حضور یافت اما از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی وارد بازار شد.

لندویند Xiaoyao یا همان E33 یک کراس اوور کامپکت محسوب می شود که از نظر ظاهری بین دو محصول این شرکت یعنی X2 و X7 قرار می گیرد و ترکیبی از مرسدس بنز GLA و اینفینیتی QX30 است تا جایی که رسانه‌های چینی از این کراس اوور به‌عنوان یک GLA چینی یاد کرده‌اند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب معادل ۴.۴۴، ۱.۸۳ و ۱.۵۵ متر و فاصله محوری آن نیز معادل ۲.۷۰ متر است. اگرچه از نظر ابعاد و اندازه لندویند E33 شبیه مرسدس بنز GLA است اما نمای جلو و عقب آن با GLA متفاوت بوده است.

با ورود به داخل کابین لندویند E33 یک غربیلک فرمان D شکل، صندلی‌های چرمی قرمز رنگ کنسول مرکزی عریض و یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی به چشم می خورد. صفحه آمپر این کراس اوور از نوع آنالوگ بوده و یک نمایشگر کوچکی نیز در مرکز آن تعبیه شده است. همچنین سیستم اطلاعاتی سرگرمی این خودرو از اپل کار پلی و سیستم چینی کارلایف بایدو پشتیبانی می کند.

از امکانات رفاهی این خودرو می توان به استارت دکمه ای، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، سیستم تهویه الکتریکی اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی‌های گرم‌شونده جلو، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، ۶ ایربگ ۱۰ نقطه ای، صندلی راننده ی برقی، بلوتوث، سقف پانارومیک و… اشاره کرد.

لندویند E33 مجهز به موتور میتسوبیشی با کد ۴ A81T است. این پیشرانه ۴ سیلندر خطی توربوشارژ، می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این نیروی تولید شده توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به دیفرانسیل جلو منتقل می شود.