زیرساخت‎های تجاری‎سازی صنعت خودروهای الکتریکی ایجاد می‌شود

زیرساخت‎های تجاری‎سازی صنعت خودروهای الکتریکی ایجاد می‌شود

راه‌کارهای تسهیلگری و حمایت از توسعه اکوسیستم وسایل حمل و نقل الکتریکی در کشور در نشست تخصصی پیشران های توسعه خودروی الکتریکی مورد بررسی قرار گرفت.

از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست تخصصی پیشران های توسعه خودروی الکتریکی به همت گروه خودروی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با هدف توسعه این صنعت و بررسی وضعیت فعلی و چشم انداز آینده آن با حضور طیف وسیعی از بازیگران این عرصه برگزار شد.

در این نشست تخصصی که با همکاری دبیرخانه برنامه آینده نگاری صنعت حمل و نقل جاده‎ای تدارک یافته بود، شماری از متخصصان و فعالان مرتبط با صنعت خودروی الکتریکی از جمله شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، انجمن خودروسازان ایران، ایران خودرو، سایپا، سازمان استانداردایران، بیمه جمهوری اسلامی ایران، سازمان محیط زیست، ایدرو، پژوهشگاه نیرو، انجمن قطعه سازان ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای هیئت علمی دانشگاه، فعالان بخش خصوصی حضور داشتند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‎های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تشریح اهداف بلند مدت ستاد، همه شرکت کنندگان در نشست را به همفکری و همیاری در توسعه خودروهای الکتریکی در کشور دعوت کرد.

منوچهر منطقی با بیان ضرورت توسعه حمل و نقل الکتریکی در کشور از همه سازمان‎ها و متخصصان و بازیگران این عرصه خواست در مسیر ایجاد زیرساخت‎های لازم برای تجاری‎سازی این صنعت و توسعه آن همکاری‌های لازم را داشته باشند.

در ادامه این نشست، محمد نقی‌زاده دبیر کمیته حمل و نقل جاده‎ای ستاد توسعه فناوری‎های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اهداف این گردهم‎آیی و برنامه‎های آتی ستاد را تشریح کرد و در ادامه نیز گزارش‎هایی از روندهای جهانی توسعه خودروهای الکتریکی، تحلیل‎های فناورانه و فعالیت‎های صورت گرفته در داخل کشور در این زمینه ارائه شد.