خودروهای پارکینگی راهی بازار می‌شوند

دشمن روزانه چندین هزار هشتگ در فضای مجازی در مورد خودرو و سایر کالاهایی که ظرفیت بحران‌سازی دارند، ایجاد می‌کند تا فضا را به هم بریزد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در ماه های گذشته تعدادی از خودروها کسری قطعه داشتند، گفت: در حال حاضر تعهدات طبق برنامه انجام می شود.

رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیئت دولت ضمن اعلام این خبر گفت: در ماه های گذشته تعدادی از خودروهای تولیدی به دلیل کسری قطعه در پارکینگ های خودروسازان انبار شده بودند که این هفته بخش عمده این ایرادات رفع شد و این خودروها به تدریج به بازار عرضه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون تولید خودرو طبق برنامه انجام می شود، عنوان کرد: در حال حاضر تعهدات طبق قولی که داده شده بود انجام می شود. ۸۰ درصد از تولید به تعهدات و ۲۰ درصد به فروش فوری اختصاص داده می شود.

وی در خصوص نقش رسانه ها در تغییر قیمت خودرو عنوان کرد: دو هفته گذشته رسانه ها در افزایش قیمت خودرو نقش موثری داشتند.

به گفته رحمانی ، مواد اولیه مورد نیاز اغلب صنایع از جمله پتروشیمی، فولاد، مس، آلومینیوم، پوشاک، صنایع غذایی و حتی خودروسازان برای تولید امسال تامین شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی افزود: به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها ماموریت داده شده تا پیش از اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل مواجه شوند، برای تامین مواد اولیه مورد نیازشان تا پایان امسال اقدام کنند.