اوپل گرندلند X پلاگین هیبرید معرفی شد

اوپل گرندلند X پلاگین هیبرید معرفی شد

کمپانی اوپل نخستین محصول پلاگین هیبریدی خود را با همکاری گروه پژو سیتروئن معرفی کرد. گرندلند X پلاگین هیبرید ۴، نام این خودرو است و کمپانی اوپل اعلام کرده که قصد دارد تا تمامی محصولات خود را تا سال ۲۰۲۴ الکتریکی و هیبریدی کند.

اوپل گرندلند X پلاگین هیبرید یک کراس اوور سایز متوسط است و به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و دو موتور الکتریکی مجهز شده که هر کدام از موتورهای الکتریکی ۱۰۹ اسب بخار قدرت دارند. قدرت به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

مجموع قدرت خروجی این قوای محرکه به ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۵۰ نیوتن متر می‌رسد. این خودرو در حالی قدرت بیشتری از اوپل اینسیگنیا GSi (256 اسب بخار) تولید می‌کند که مصرف سوخت آن کمتر است.

اوپل گرندلند X پلاگین هیبرید با کمک باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی می‌تواند مسافت ۵۰ کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی طی کند. این باتری به کمک شارژر ۷.۴ کیلوواتی و برق شهری در مدت ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه شارژ می‌شود.

در حالت هیبریدی اوپل گرندلند X پلاگین هیبرید تنها ۲.۲ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به ۶.۵ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند تا حداکثر سرعت ۲۱۹ کیلومتر بر ساعت به شتاب گیری ادامه دهد.