ب ام و سری ۸ گرن کوپه رسما معرفی شد

ب ام و سری 8 گرن کوپه رسما معرفی شد

کمپانی ب ام و به شکل رسمی سری ۸ گرن کوپه را معرفی کرد که یک خودرو ۴ در سدان است. ب ام و برای ایجاد فضای کافی برای اضافه کردن صندلی و نشستن ۵ سرنشین، طول سری ۸ را در مقایسه با مدل کوپه ۹ میلی متر افزایش داده است.

ب ام و سری ۸ گرن کوپه در نسخه M850i xDrive به موتور ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر توئین توربو مجهز شده که ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت در این مدل با استفاده از لاستیک‌های ۴ فصل به ۲۰۹ و در صورت استفاده از لاستیک‌های عملکردی به ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای انتقال قدرت هم یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که خروجی موتور را به هر چهار چرخ ارسال می‌کند.

البته ب ام و سری ۸ گرن کوپه در یک نسخه با موتور ۶ سیلندر هم قابل خریداری است که توانی برابر با ۳۳۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۴۹۸ نیوتن متر دارد و قدرت آن به چرخ‌های عقب و یا هر چهار چرخ ارسال می‌شود. وظیفه انتقال قدرت بر عهده همان جعبه دنده ۸ سرعته است. سری ۸ گرن کوپه برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت پس از حرکت سکون در نسخه ۸ سیلندر به ۳.۷ ثانیه، نسخه ۶ سیلندر دیفرانسیل عقب به ۴.۹ ثانیه و ۶ سیلندر چهار چرخ متحرک به ۴.۶ ثانیه زمان نیاز دارد.

قیمت پایه سری ۸ گرن کوپه در نسخه ۶ سیلندر برابر با ۸۴ هزار و ۹۰۰ دلار و در نسخه ۸ سیلندر برابر با ۱۰۸ هزار و ۹۰۰ دلار است. عرضه این خودرو از ماه‌های آخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.