معرفی رسمی کیا اکسید، کراس اوور جدید کیا

معرفی رسمی کیا اکسید، کراس اوور جدید کیا

کمپانی کیا از کراس اوور اکسید رونمایی به عمل آورد که پلتفرم مشترکی با سید و پروسید دارد و شباهت طراحی آن با کیا سید مشهود است.

اکسید بزرگتر از سید است به طوری که ۲۶ میلی متر عریض‌تر، ۸۵ میلی متر طویل‌تر و از ۴۲ تا ۱۷۴ میلی متر بلندتر است. اکسید کمی کوچکتر از اسپورتیج است.

کیا اکسید در ابتدا با چند موتور عرضه می‌شود. موتور ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر توربو ۱۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر قدرت دارد. موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر هم ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد و قدرتمندترین موتور همان موتوری است که در سید GT و پروسید GT به کار رفته و ۱.۶ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

سیستم استارت بدون کلید و جعبه دنده ۶ سرعته دستی به صورت استاندارد عرضه می‌شوند و خریداران می‌توانند جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک را هم سفارش دهند. کیا نسخه هیبریدی اکسید را هم در آینده معرفی خواهد کرد.

طراحی کابین کیا اکسید بدون نقص است و در مرکز داشبورد یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیجیتال برای صفحه آمپر در نظر گرفته شده است. چرخ‌ها به صورت استاندارد ۱۶ اینچی هستند و خریداران می‌توانند چرخ‌های ۱۸ اینچی را هم برای خودرو خود سفارش دهند.